lördag 13 juni 2009

"Jordgubbar" en delikatess

Pepper Aussie unghund
Idag såg jag "Pepper" något konstigt.
Husse och matte stod i trädgårdslandet o tittade på en grön växt.
Ingen kallade på mig o ville att jag skulle titta. Nejdå, först låtsades matte som att de inte tittat på något, sen PUTTADE husse bort mig när jag kom för att smaka.

Hörde delar av deras konversation..

"Har du sett att vi fått en jordgubbe"
"Oj, den måste vi spara"
"Ja men inte så länge...kolla så röd o stor den är"
"Jag vill ha...nädu, -du rör den inte.."

Åja...tänkte jag...jag är ändå smartare än er tillsammans. Jag skall nog se vad det är ni kollade in.

Sagt o gjort, fick jag tillfälle någon timme senare.

Matte var iväg o fikade, husse klippte gräs.

Jag tog en liten "låtsas" runda i trädgården, tittade lite på mina leksaker, tittade lite på humlorna, tittade på katten...o hela tiden närmade jag mig den där konstiga gröna växten som husse o matte blivit så begistrade över.
Men se där var den ! En massa gröna blad, med en fin röd sak på.
Det gröna var väl inget speciellt, men vad är det där...
...det där röda fina som blänker...

- Husse har inte sett mig än...:)) jag måste ju kolla närmare ...

...kan man putta på den...oj ja, den rör sig..
...kan man lukta på den...oja, det luktar mumma
...kan man slicka på den...oja...gott, gott
...kan man äta den...oja jäklar va gott...mmm tugga, tugga

Alltså...vilken obeskrivlig njutning...en liten röd sak.
Det var det bästa jag smakat -förutom den där fågelbenet jag hittade i en buske.

Ser jag fler röda små saker som växer i trädgårdslandet skall jag nog ta dem också...
De är mina f r o m nu...



----------------------------------------------------------------------------------
Söker ni Presentreklam eller Give Aways

1 kommentar:

  1. Hejsan. Kul att läsa om ett syskon i p kullen.
    själv har ja poker. Ska bli kul att följa eran blogg om peppers uppväxt.om ja inte förstått fel så kanske ni bor i närheten av lund?(i och med att ni gick valpkursen där.) och det gör vi också. bor ca 2 mil från lund.
    våran blogg får ni också gärna besöka
    www.bloggis.se/pokerface
    /mvh erica och poker

    SvaraRadera